Jennie Christina Berg

En blogg om mig och det jag älskar

Bli volontär

Publicerad 2015-10-22 13:23:33 i Allmänt,

Jag ska strax åka in till Örebro för att delta i en informationsträff på Röda Korset. Jag har nämligen anmält mig för ett uppdrag på deras hemsida för att bli volontär. Det hade varit extremt bra för mig att få möjligheten att göra detta. Jag söker nämligen arbete för tillfället, jag tog min examen i somras, fil. kand. med inriktning inom socialpsykologi. Som beteendevetare kan det vara en bra merit att göra volontärarbete, speciellt när jag ändå inte har någonting att göra och söker arbete. Samtidigt tror jag att det är en bra livserfarenhet och ett bra sätt att spendera all den fritid jag har. Jag får se vad som händer efter informationsträffen, det är tydligen meningen att man ska anmäla sig för intervju efter den, vilket jag såklart tänker göra. Jag berättar mer om uppdraget ikväll när jag varit på träffen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela