Jennie Christina Berg

En blogg om mig och det jag älskar

Spännande möte

Publicerad 2015-10-22 21:26:00 i Allmänt,

Nu är jag hemma igen från Örebro. Informationsmötet med Kuragegruppen på Röda Korset var mycket intressant. Uppdraget går ut på att hjälpa flyktingar att åter igen få kontakt med sina anhöriga som de kommit ifrån när de blivit tvugna att fly från sitt land. Ett riktigt detektivarbete skulle man kunna säga att det kommer att bli. Just nu väntar en intervju, eller samtal med en av de som leder uppdraget. Detta är verkligen något jag vill göra på grund av flera olika anledningar. För det första blir det en mycket bra erfarenhet på ett psykiskt plan. Det är också en bra erfarenhet att ha på sitt cv nu när jag söker arbete.
 
Jag ser verkligen upp till människor som är villiga att investera tid och pengar för att hjälpa andra människor. Just nu, när världen ser ut som den gör, är dessa människor extra viktiga och jag vill gärna vara en del av detta. Jag uppmanar er att göra vad ni kan även om det bara är något litet. HÄR kan du se vad det finns för uppdrag i just din stad eller ort.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela